Foto's van evenementen  |  Suzuki foto's | Nieuws | Techniek  | Toegestuurde foto's | Links | Van alles wat | Home | Mailinglist

Van"wit"naar"geel"

Eigenlijk wilde ik het al langer: Een kanariegele samurai. Omdat de originele witte lak al een beetje dof begon te worden, heb ik in de zomer van 1998 de knoop maar doorgehakt. Om toch mobiel te blijven kocht ik in die tijd voor een redelijke prijs een Renault Twingo.  Na 7 jaar met de samurai rondgehobbeld te hebben werd het tijd om hem eens grondig onderhanden te nemen!


wit met groenslopen!

Slopen is makkelijk! met een kruisschroevendraaier en sleutel 10 is ie zo uit elkaar. Op de eerste foto striping, bumpers, lier enz. verwijderd en nog rijdbaar. Op de tweede foto de rest wat niet geel moest worden verwijderd.


voorbewerkenvoorbewerken zijkant
En dan het moeilijkste! alle deuken en krassen eruit halen, auto schuren en spuitklaar maken. gelukkig kreeg ik veel hulp van een collega-suzuki rijder.(bedankt Jos!) We kregen het samen in 4 avonden en 1 dag voor elkaar.

naar de spuiter

Zo ging ie naar de spuiter. Alles een beetje provisorisch in elkaar gezet en gewoon over de weg daar naar toe gereden.


terug van de spuiterterug van de spuiter

Terug van de spuiter. 7 Kilo zwaarder van de lak. In de kleur: S1F-Bengaal geel van Seat. alle delen zijn los gespoten in een basislak + blanke lak. Bij de spuiter is ie weer helemaal uit elkaar gehaald.


opbouwenbijna klaar

Na een paar dagen uitharden kon de opbouw beginnen. Op de rechtse foto is ie bijna klaar. De blauwe soft-top moest er nog op en de bumpers en velgen waren nog bij het straal- scoupeer bedrijf.


klaar

Hier is ie klaar! en zijn er de eerste kilometers alweer mee gereden. een hele verandering en ik ben er best trots op. (bijna) Iedereen vind hem prachtig maar ik ga er nog steeds het terrein mee in!!


Vragen of suggesties?
stuur even een E-mailtje