Eigenlijk wilde ik
het al langer: Een kanariegele samurai. Omdat de originele
witte lak al een beetje dof begon te worden,
heb ik in de zomer van 1998 de knoop maar doorgehakt. Om toch mobiel te
blijven kocht ik in die tijd voor een redelijke prijs een Renault Twingo.
Na 7 jaar met de samurai rondgehobbeld te hebben werd het tijd om hem eens
grondig onderhanden te nemen!
Slopen is makkelijk!
met een kruisschroevendraaier en sleutel 10 is ie zo uit elkaar. Op de
eerste foto striping, bumpers, lier enz. verwijderd en nog rijdbaar. Op
de tweede foto de rest wat niet geel moest worden verwijderd.
Zo ging ie naar de
spuiter. Alles een beetje provisorisch in elkaar gezet en gewoon over de
weg daar naar toe gereden.
Terug van de spuiter.
7 Kilo zwaarder van de lak. In de kleur: S1F-Bengaal geel van Seat. alle
delen zijn los gespoten in een basislak + blanke lak. Bij de spuiter is
ie weer helemaal uit elkaar gehaald.
Na een paar dagen uitharden
kon de opbouw beginnen. Op de rechtse foto is ie bijna klaar. De blauwe
soft-top moest er nog op en de bumpers en velgen waren nog bij het straal-
scoupeer bedrijf.
Hier is ie klaar! en
zijn er de eerste kilometers alweer mee gereden. een hele verandering en
ik ben er best trots op. (bijna) Iedereen vind hem prachtig maar ik ga
er nog steeds het terrein mee in!!
Vragen
of suggesties?
stuur
even een E-mailtje