|
De benodigde gereedschappen en materialen.
Van links naar rechts: Een kniptang, ty-raps en een accuboormachine met
een 6 mm boor (merk maakt niet zoveel uit, je kan ook een elektrische boormachine
gebruiken) Je ziet wel: er is een minimum aan gereedschap en materialen
nodig. |
|
De op een of andere manier losgelaten spatbord
verbreder. We doen deze reparatie aan een SJ 410 oftewel de servicewagen.
De los gelaten verbreder is te zien in de rode cirkel. |
|
Boor net boven de spatbord verbreder een
aantal gaatjes. Des te meer des te beter! Maar boor er niet meer dan dat
je ty-raps hebt. |
|
Detail opname van 1 van de gaatjes. Hier
kwam ik erachter dat er ooit iemand met plamuur aan de gang geweest was.
De loser... Niet zo slim van degene die dat gedaan heeft. Er is nu namelijk
een vele snellere manier! |
|
Ben je klaar met gaatjes boren dat kan nu
het echte werk beginnen. Duw door de gaatjes en samen met de verbreder
een ty-rap! In elk gat eentje. De 410 is een zwarte auto dus gebruikte
ik zwarte ty-raps voor een mooi resultaat. Tegenwoordig zijn ty-raps verkrijgbaar
in allerlei kleuren dus ook de kleur van jouw suzuki! |
|
Voor een nog mooier resultaat knip je het
overgebleven deel van de ty-rap af. Hier komt dus de kniptang om de hoek
kijken. Ik deed deze reparatie aan een SJ 410. Spatbordverbreders van een
samurai zijn breder, maar ook daar is een oplossing voor: ty-raps zijn
er namelijk ook in langere lengtes! |