Foto's van evenementen  |  Suzuki foto's | Nieuws | Techniek | Toegestuurde foto's | Links | Van alles wat | Home | Mailinglist

Jimny voorbumper.

Elke modificatie begint ongeveer met hetzelfde gereedschap: de slijptol. Zo ook deze. Op de jimny moest een (onder)bumper, sleepoog, pushbar, verstralers en lier komen. De spullen had ik al van de samurai. Nu nog de uitvoering. Ik had gemeten dat het jimny chassis ongeveer net zo breed was als dat van de samurai. Alleen bij de samurai is het echt een balk en bij de jimny wat gefrommeld plaatwerk en iets van bumpersteunen. Dus daar eerst maar eens de slijptol in.

Zoiets moest het worden. Omdat mijn samurai nog steeds "rolt" en ik dat zo wil laten op zoek gegaan naar een stuk chassis van een samurai (Bedankt Martijn S!)

 
 
Zo, dankzij Joske de lasser zit het samurai chassisdeel er muurvast tegeaan. Nog 2 extra steuntjes erop gelast en een stuk pijp erin  want bij de samurai is het hele zaakje er een keer afgebroken. Aan een jimny zit geen fatsoenlijk sleepoog maar aan de voorste balk van het samurai chassis zit ook een mooi en stevig sleepoog.



Het hele zaakje in de menie gezet en zwart gespoten. Daarna de bumper gemonteerd.

Tijdens een (laatste) samurai lieractie deed de lier het ineens niet meer. Blijkt de Warn toch een zwak punt te hebben: de koolborstelhouder die tegen de stator van de motor aangeschroeft zit moet massa krijgen vanaf de stator. Dus eigenlijk via de rand van de stator. Als daar nu zooi en modder tussenzit heb je een slecht contact. Ook de rotor had nogal wat geleden. De rotor mooi rond en schoongemaakt in een speciale machine (Bedankt Ton!) en voorzien van een nieuw lager.

Lier weer in elkaar geschroeft en op de lierplaat gemonteerd. Daarna de relais kast onder de motorkap germonteerd (Weinig ruimte in een jimny, het ruitesproeierpotje opgeschoven en dan past het allemaal net)

De pushbar en verstralers er nog op en klaar! Vragen? suzuki@gorkom.net

mei 2010