Foto's
van evenementen | Suzuki
foto's | Nieuws | Techniek
| Toegestuurde foto's |
Links | Van
alles wat | Home | Mailinglist
Jimny
voorbumper.
Elke modificatie begint ongeveer met hetzelfde
gereedschap: de slijptol. Zo ook deze. Op de jimny moest een (onder)bumper,
sleepoog, pushbar, verstralers en lier komen. De spullen had ik al van
de samurai. Nu nog de uitvoering. Ik had gemeten dat het jimny chassis
ongeveer net zo breed was als dat van de samurai. Alleen bij de samurai
is het echt een balk en bij de jimny wat gefrommeld plaatwerk en iets van
bumpersteunen. Dus daar eerst maar eens de slijptol in.
Zoiets moest het worden. Omdat mijn samurai
nog steeds "rolt" en ik dat zo wil laten op zoek gegaan naar een stuk chassis
van een samurai (Bedankt Martijn S!)
Zo, dankzij Joske de lasser zit het samurai
chassisdeel er muurvast tegeaan. Nog 2 extra steuntjes erop gelast en een
stuk pijp erin want bij de samurai is het hele zaakje er een keer
afgebroken. Aan een jimny zit geen fatsoenlijk sleepoog maar aan de voorste
balk van het samurai chassis zit ook een mooi en stevig sleepoog.
Het hele zaakje in de menie gezet en zwart gespoten.
Daarna de bumper gemonteerd.
Tijdens een (laatste) samurai lieractie deed
de lier het ineens niet meer. Blijkt de Warn toch een zwak punt te hebben:
de koolborstelhouder die tegen de stator van de motor aangeschroeft zit
moet massa krijgen vanaf de stator. Dus eigenlijk via de rand van de stator.
Als daar nu zooi en modder tussenzit heb je een slecht contact. Ook de
rotor had nogal wat geleden. De rotor mooi rond en schoongemaakt in een
speciale machine (Bedankt Ton!) en voorzien van een nieuw lager.
Lier weer in elkaar geschroeft en op de lierplaat
gemonteerd. Daarna de relais kast onder de motorkap germonteerd (Weinig
ruimte in een jimny, het ruitesproeierpotje opgeschoven en dan past het
allemaal net)
De pushbar en verstralers er nog op en klaar!
Vragen? suzuki@gorkom.net
mei 2010