Foto's van evenementen  |  Suzuki foto's | Nieuws | Techniek | Toegestuurde foto's | Links | Van alles wat | Home | Mailinglist

"DETAILS"


Omdat ik er nogal eens vragen over krijg heb ik op deze pagina een aantal "detail" foto's gezet.

De voorkant. Hier zie je de lier, pushbar en bumper. De lier is gemonteerd op de originele lierplaat door middel van zelfgemaakte steunen waardoor hij een kwart slag gedraaid word. Dit heb ik gedaan omdat hij dan minder te lijden heeft van modder en zand. De relais zijn onder de motorkap gemonteerd en de aansluiting van de afstandsbediening onder het dashboard. De bumper is zelf gemaakt van dikke buis in combinatie met lasbochten. De pushbar is een originele RVS samurai pushbar. Alleen is de stand veranderd anders kwam het niet uit met de lier.
pushbar


achteruitrijlicht
De achterkant. De ''paal'' met daarop de extra achteruitrijlamp en de 27 MC antenne. Zelfgemaakt van RVS en bevestigd op de eveneens RVS achterdeur scharnieren.



 
Het derde remlicht. Bevestigd op je raad het al: een zelfgemaakte RVS steun. Het is een simpel remlicht dat je bij elke auto materialen zaak kunt kopen. De steun + remlicht is gemonteerd op de beugel van het reservewiel. Dit remlicht kan alleen gebruikt worden als de softtop erop.
3e remlicht


deursluiting
Even goed kijken, de foto is niet zo heel erg duidelijk maar dit is de deur aan de bestuurderskant. Wat ik hiermee wil laten zien is de strippen die de deur behoeden voor te ver open gaan. Als je zonder deuren rijd moet je die dingen altijd los schroeven. Dit heb ik opgelost d.m.v. banden om je koffer mee dicht te binden. Beetje ingekort, gaatjes in gemaakt en zie: het werkt!


De Nikki carburateur samen met het K & N filter. Simpel maar doeltreffend. Doordat de originele carburateur nogal eens haperde met omhoog rijden en de automatische choke er nogal eens op bleef staan, heb ik die vervangen door de Nikki. Van de K & N filters heb je voor en tegenstanders. Ik heb het voornamelijk gedaan omdat het originele filter regelmatig vol met stof zat...
nikki carburateur

Handige info over de nikki van Niels:

Alweer een tijdje terug heb ik een nikki gevonden bij een mazda dealer. Die beviel aardig, al gaf hij veels te veel benzine. Van iemand met verstand van Suzuki's en aanpassingen kregen we de tip om eens te experimenteren met kleinere sproeiers. "het kan wel een paar stapjes kleiner" had hij gezegd.

In de nikki zaten een stationairsproeier van 104 en een grote sproeier van 140. Dat zegt mij echt niks, maar we hadden een zakje geregeld met kleinere sproeiers om erin te zetten. De grootste maat die daarin zat was 127,5, dus die erin gezet. De stationairsproeier hebben we ook aangepast, naar 97,5.

Dat is allemaal niet zo boeiend. Het resultaat van deze actie echter wel. De zuk rijdt er namelijk prima mee! Genoeg power, minder stank. Als we boven de 3000 toeren komen gaat de tweede trap vol open en hebben we genoeg power om de hellingen tussen hier en Saverne op te rijden. In het terrein bevalt het ook goed.

Op de weg terug van Saverne naar huis kwam echter de grootste verrassing. Waar we normaal zo 1 op 7 / 1 op 8 reden kon ik na 245 km 20liter in de tank kwijt.. 1 op 12!

De les: ik snap nog steeds niks van carburateurs, maar met kleinere sproeiers doet onze nikki het erg goed. groeten, Niels



De Australische benzinetank. Krijg er veel vragen over......  Ik kocht hem ooit bij Kees Tijsterman. Het ding komt uit Australië, heeft een inhoud van ongeveer 75 liter en verder heb ik er weinig info van.


nieuwe platenoud nieuw en aanhangerplaat

hoog - terreinlaag - straat

De nieuwe nummerplaten. Een paar maanden geleden al laten maken en nu gemonteerd. Achter was het niet zo'n probleem. Aan de voorkant zat de oude plaat met een scharnier. Dat was ook niet alles dus moest het nu anders.... Maar hoe? Na enig nadenken kwam ik op het idee om een beugel te maken die op 2 punten te bevestigen is. Dus laag voor op de weg en hoog voor in het terrein.


de nieuwe ruilmotor

Overzicht van de (ruil)motor die in oktober 1999 er in gebouwd is.



Mocht je vragen of suggesties hebben:
stuur me dan even een mailtje.